سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

ارزش غذایی گوشت مرغ

    نظر

مرغ از جمله پرندگانپر مصرف خانوار و دارای خواص زیادی نسبت به گوشت قرمز می باشد. 

در این مطلب از وبلاگ مرغ خانگی می خواهیم شما را با خواص فوق العاده گوشت مرغ اشنا کنیم تا به پرورش این موجود ارزشمند به صورت طبیعی بیشتر علاقه من شوید

گوشت مرغ سرشار از ویتامین B6 است که برای سوخت و ساز کربوهیدراتها، چربی و پروتئین، برای تولید سلول های قرمز خون و برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است. گوشت مرغ می تواند تقریبا 36 درصد از کل ویتامین B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین کند. علاوه بر این می تواند مجموعا 72 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین نیاسین یا B3 را نیز تامین کند. برای سوخت و ساز غذا به این ویتامین نیاز داریم یعنی برای آزادسازی انرژی غذا، عملکرد مناسب سیستم گوارش، پوست و اعصاب. کمبود این ویتامین حیاتی می تواند منجر به بروز بیماری پلاگر شود که مشخصه آن اسهال، آماس پوست، اختلالات هیپرپیگمانتاسیون، تورم زبان و دهان، جنون و حتی مرگ می تواند باشد.

ماده معدنی مهم دیگری که در بدن انسان کمیاب است، سلنیوم می باشد و مصرف روزانه گوشت مرغ می تواند 40 درصد نیاز روزانه شما به این ماده مغذی را تامین نماید. اینطور تصور می شود که سلنیوم دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می تواند از بدن ما در مقابل رادیکال های مضر آزاد محافظت نماید. این ماده معدنی همچنین به سیستم ایمنی بدن و عملکرد مناسب غده تیروئید کمک می کند.

گوشت مرغ همچنین مقادیر کافی از فسفر را برای ما تامین می کند. این ماده معدنی برای تشکیل وحفظ دندان ها و استخوان ها ، سنتز پروتئین ها، رشد، بازسازی و حفاظت از ماهیچه ها ضروریست. مقدار فسفر موجود در گوشت مرغ قابل توجه است و تقریبا می تواند 36 درصد از نیاز روزانه ما را پوشش دهد. فسفر در کنار ویتامین B6 می تواند  به تسهیل عملکرد کلیه ها و سیستم اعصاب کمک کند.

گوشت مرغ همچنین پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. 125 گرم گوشت مرغ حاوی تقریبا 300 میلی گرم پتاسیم است. گوشت مرغ همچنین می تواند آمینو اسیدهای ضروری که خود بدن قادر به تولید آن ها نیست ، و در فرایند ساخت هورمون ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند را برایمان فراهم کند.

پرورش خانگی و طبیعی مرغ خیلی بهتر از مرغ صنعتی و هورمونی می باشد بنا براین اگر مکان و شرایط پرورش مرغ خانگی را دارید، یک لحظه هم غفلت نکنید.