سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

چگونه می توان مرغ خانگی را تغذیه نمود؟

    نظر

خوشبختانه مرغ خانگی بر خلاف سایر پرندگان هم از مقاومت بالایی در برابر بیماری ها دارد و هم قدرت هضم هر نوع غذایی را دارد..

اکثر مرغ هایی که در روستا ها وجود دارند خودشان به دنبال غذا در اطراف می گردند و صاحب آنها روزانه یک الی دو بار به آنها غذا می دهد و حتی اگر صاحبشان یادش برود که به آنها غذا بدهد، خودشان به زمین های اطراف خانه رفته و از طریق انواع گیاهان، حشرات، و موجودات ریز منابع تامین انرژی خود  را فراهم می کنند. 

ولی اگر مرغ های شما قادر به رفتن در مکان های اطراف جهت تامین غذا نیست. می توانید از انواع نان خیس شده، برنج پخته شده، گندم و جو برای تغذیه آنها استفاده کنید.

هم چنین مرغ ها می توانند از انواع سبزیجات و مانده غذا ها تغذیه کنذ. فقط باید به این نکته توجه نمایید که غذای آنها نباید زیاد شور یا چرب باشد. زیرا برای آنها مشکلات گوارشی زیادی را ایجاد خواهد نمود.