سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

چگونه پرورش مرغ خانگی را شروع کنیم؟

    نظر

برای شروع باید قبل از هر چیزی به فکر تهیه مکان مناسب پرورش مرغ باشید. مکان آنها بهتر است در یک حیاط خلوت یا باغچه خانه باشد چون بوی فضولاتی که تولید می کند برای شما و مهمانان آزار دهنده خواهد بود. 

اگر مکانی در روستا دارید که می توانید از آن به عنوان پرورش گاه مرغ استفاده کنید بسیار عالی خواهد بود. 

مکان مورد نظر را باید دیوار کشی یا فنس کشی کنید تا هم از فرار مرغ ها جلوگیری شود و هم از آنها در برابر خطرات احتمالی محافظت نماید.

در مرحله بعدی باید تعدادی مرغ تخم گذار بخرید تا از تخم های آن استفاده کنید، اگر قصد شما جوجه کشی و تولید جوجه می باشد باید همراه با مرغ ها یک یا دو عدد خروس خریداری کنید تا تخم های تولیدی نطغه دار باشند. برای جوجه کشی نیز یا میتوانید تخم ها را زیر مرغ نگه دارید یا از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. 

اگر قصد هزینه کمتری را دارید می توانید چند تا جوجه مرغ خریداری کنید جوجه ها نسبت به مرغ های تخم گذار ارزانتر هستند ولی باید چند ماه آنها را تغذیه کنید تا به سن بلوغ و تخم گذاری برسند.