سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی همراه با عکس

    نظر

اگر شما هم برای اولین بار است که می‌خواهید لذت جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار را تجربه کنید و قادر به هزینه چند صد هزار تومانی برای خرید دستگاه جوجه‌کشی خانگی نیستید توصیه می‌کنیم این مقاله را با دقت بخوانید. چون در این مقاله قصد داریم شمارا نحوه ساخت دستگاه جوجه‌کشی خانگی ارزان‌ قیمت با استفاده از وسایل پیش‌پاافتاده آشنا کنیم.

جوجه‌کشی یا انکوباسیون یک فرایند تخصصی است که توسط فرد جوجه‌کشی برای تولید جوجه یک روزه انجام می‌پذیرد. در وهله اول شاید فکر کنید که این کار بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توان آن را انجام داد. بله درست فکر می‌کنید؛ جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار آسان اما تخصصی است و اگر تخصص لازم برای این کار را کسب نکنید شاهد اتلاف هزینه خواهید بود.

 

برای جوجه‌کشی موفق از تخم‌های نطفه‌دار پرندگان باید چهار عامل شرایط مناسب داشته باشند :

  1.  فرد جوجه کش
  2. دستگاه جوجه کشی
  3.  تخم نطفه دار
  4.  محیط جوجه کشی

 

در این مقاله فرض می‌کنیم که شما اگرچه در جوجه‌کشی تخصص کافی را ندارید و بی‌تجربه هستید، اما در مورد جوجه‌کشی مطالعات لازم را انجام داده‌اید. شرایط مناسب محیطی را فراهم کرده‌اید و تخم‌های نطفه‌دارتان برای جوجه‌کشی مناسب هستند. اما در مورد دستگاه جوجه‌کشی که نحوه ساخت آن را قصد داریم به شما آموزش دهیم باید بدانید که این دستگاه راندمان خیلی بالایی ندارد زیرا از قطعات پیش‌پاافتاده ساخته می‌شود. به‌هرحال ساخت و استفاده از این دستگاه تجربه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

 

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی خانگیآموزش ساخت ماشین جوجه کشی خانگی

وسایل اولیه لازم برای ساخت دستگاه جوجه‌کشی خانگی :

جعبه کارتونی رطوبت‌سنج طلق لامپ چند واتی یا المنت سیم باطری کتابی
دماسنج چسب ظرف آب سرپیچ فن دوازده ولتی کامپیوتر  

مراحل ساخت ماشین جوجه‌کشی خانگی :

1- در مرحله یک باید تجهیزات اشاره‌شده در قسمت بالا را تهیه کنید. سعی کنید کارتونی که تهیه می‌کنید فضای لازم برای قرار گرفتن 8-6 تخم نطفه‌دار را داشته و ضخیم باشد تا دما و رطوبت به‌راحتی از آن عبور نکنند. همان‌طور که می‌دانید بدنه دستگاه جوجه‌کشی باید عایق مناسبی برای دما و رطوبت باشد. رطوبت‌سنج و دماسنج هم باید دقت کافی را داشته باشند. بقیه قطعات را می‌توانید از بازار باقیمت بسیار مناسبی تهیه کنید.

 

2- قرار است از کارتون به‌عنوان بدنه استفاده کنید. اما گاها مشاهده می‌شود که در دوران جوجه‌کشی دل فرد جوجه کش برای تخم‌های نطفه‌دار تنگ می‌شود و برای بازرسی آن‌ها درب دستگاه را باز و بسته می‌کند. نتیجه اینکار تغییر رطوبت و دمای دستگاه از شرایط مطلوب است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم بر روی کارتون قسمتی را به‌عنوان پنجره برش دهید و بر روی آن قسمت طلق بچسبانید تا در دوران جوجه‌کشی برای نگاه کردن به تخم‌های نطفه‌دار نیازی به باز و بست کردن ماشین نداشته باشید.

بر روی کارتون یک قسمت را هم به درب ماشین جوجه‌کشی اختصاص دهید. درب باید به‌راحتی باز و بسته شود. می‌توانید بر روی درب هم پنجره بگذارید.

 

3- بر روی کارتون سوراخی ایجاد کنید تا سیم لامپ را از آن عبور دهید. سرپیچ یا جا لامپی را بر روی کارتون بچسبانید و لامپ را به آن متصل کنید. این لامپ رشته‌ای وظیفه تأمین حرارت برای رشد جنین در داخل تخم‌های نطفه‌دار را بر عهده خواهد داشت.

 

4- دماسنج و رطوبت‌سنج را قسمتی از کارتون بچسبانید که به‌راحتی با استفاده از پنجره قابل‌مشاهده باشند. دمای مناسب برای جوجه‌کشی از تخم‌های نطفه‌دار پرندگان به‌صورت عمومی حدود 37?7 درجه سانتی‌گراد و رطوبت بین 55 تا 65 درصد است.

 

5- هوا در داخل محفظه دستگاه باید جریان داشته باشد یعنی سیر کوله شود. این کار به این دلیل انجام می‌پذیرد که حرارت و رطوبت در درون دستگاه به‌صورت یکنواخت پخش شوند. فن CPU که خریداری کرده‌اید وظیفه سیرکولاسیون هوا در داخل دستگاه را بر عهده دارد. باتری کتابی 12 ولتی وظیفه تغذیه این فن را بر عهده دارد.

 

6- ظرف آب را در داخل دستگاه قرار داده و به درون آن آب بریزید. با این کار رطوبت موردنیاز برای دستگاه تأمین می‌شود. البته اگر مشاهده کردید که رطوبت در داخل دستگاه کمتر از 65-55 درصد است، آب ظرف را زیاد کنید. وبر عکس اگر رطوبت زیاد شد آب ظرف را کم کنید.

 

7- با جوجه‌کشی از دستگاه جوجه‌کشی خانگی دست‌ساز خود لذت ببرید. اما توجه داشته باشید که راندمان این دستگاه در قیاس با دستگاه‌های کارخانه‌ای خیلی پایین است. برای دستیابی به راندمان بالا باید ماشین جوجه درآوری را از بازار خریداری کنید.

 

خب دوستان منتظر کلیپ آموزش ساخت دستگاه جوجه‌کشی خانگی نیز باشید، اگر حوصله ساختن و وقت کافی را ندارید می‌توانید دستگاه جوجه‌کشی خانگی مشاهده نمایید .

در پایین برای شما چند عکس نیز از ماشین جوجه‌کشی خانگی گذاشته‌ایممی‌توانید مشاهده نمایید.

 

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی خانگیآموزش ساخت ماشین جوجه کشی خانگی

 

چگونه ماشین جوجه کشی خانگی بسازیمچگونه ماشین جوجه کشی خانگی بسازیم

 

 

تصاویر ساخت ماشین جوجه کشی خانگی

تصاویر ساخت ماشین جوجه کشی خانگی

 

منبع: ساخت دستگاه جوجه کشی eig-shop