سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

چگونه میزان تخم گذاری مرغ ها را افزایش دهیم؟

    نظر

سلام دوستان 

در این مطلب از وبلاگ پرورش مرغ خانگی می خواهیم شما را با راهکار های افزایش میزان تخم گذاری مرغ ها آشنا کنیم.

همانطور که می دانید پس از گذشت 5 یا 6 ماه از عمر جوجه ، به سن بلوغ جنسی رسیده و کم کم آماده تخم گذاری می شود. 

مرغ ها یا خروس و هم بدون خروس می توانند تخم گذاری کنند. 

آنها پس از رسیدن به سن بلوغ، به مدت 7 یا 8 ماه تخم گذاری خواهند نمود. شاید هفته ای دو تخم

ولی شما برای افزایش میران تخم گذاری در مرغ باید روش های زیر را در پیش بگیرید:

 

1- سن مرغ :
طیور می توانند سال ها زنده مانده و به تولید خود ادامه دهند به طور کلی بعد از 2 یا 3 سال بسیاری از مرغ ها به طور معنی داری تولیدخود را کاهش می دهند و این کاهش از پرنده ای که به پرنده دیگر متفاوت خواهد بود پس از گذارندن یک دوره تولک و استراحت مرغ های خوب می توانند 50 تا 60 هفته به تولیدخودادامه دهند مرغ هایی که تولید کمتری دارند و نیز سن آنها بیشتر باشد برای تولید و تولک مناسب نمی باشند .
2- تغذیه نامناسب :
مرغ ها برای تولید مطلوب به یک جیره بالانس شده و کامل نیاز دارند زیرا که تغذیه ناکافی سبب افت تولید می شود که این حساسیت در خصوص انرژی ، پروتئین و کلسیم بیشتر است بدین سبب تامین دائمی نیازهای مرغان تخمگذار ضروری است استفاده از دانه کامل ، ضایعات و ... به تنهایی باعث عدم تعادل جیره خواهند شد .بالانس نبودن جیره و تغذیه آن در مدت طولانی سبب پرولاپس مجرای عبور تخم می شود بروز پرولاپس در پرندگان چاق و نیز به هنگام تولیدتخم مرغهای خیلی بزرگ بیشتر است پرولاپس سبب آسیب دائمی مرغ شده و در بسیاری از مواقع کشنده می باشد.

3- دمای مناسب محیط :

یکی دیگر از عواملی که بر میزان تخم گذاری مرغ ها تاثیر گذار است. گرم بودن محیط انها بخصوص در فصل زمستان می باشد. اگر محیط شان سرد باشد تخم گذاری نخواهند داشت.