سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرغ خانگی

پرورش مرغ خانگی دارای سود بالایی است و نیاز به هیچ گونه تجهیزات صنعتی ندارد. در این وبلاگ اموزش های لازم در زمینه پرورش مرغ خانگی داده خواهد شد. اموزش گوشتی کردن مرخ خانگی یا مرغ محلی، اموزش برداشت تخم از مرغ های خانگی اشنایی با بیماری ها اشنایی با رفتار و خلق و خوی پرنده رعایت بهداشت در محیط پرورش مرغ خانگی و از این دست مطالب را در این وبلاگ خواهید اموخت

نکات مهم در جوجه کشی از مرغ

    نظر

نکات مهم در جوجه کشی از مرغ


جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ یکی از متداول ترین روش های کسب درآمد می باشد، کسانی که در روستاها و حاشیه های شهر زندگی می کنند می توانند با خرید یک دستگاه جوجه کشی و تعدادی تخم نطفه دار مرغ کسب و کار خود را شروع کنند، آنها می توانند با فروش جوجه و یا گوشتی کردن جوجه ها اقدام به کسب درآمد از این روش بکنند. 

جوجه کشی از مرغ نسبت به سایر پرنده ها از رونق بیشتری برخوردار است چرا که مشتریان زیادی نیز دارد، شما دارای گله مرغ تخمگذار هستید، به منظور نطفه دار شدن تخم آنها باید در بین گله تعدادی خروس وجود داشته باشد، چرا که حتماً باید از تخم نطفه دار به منظور جوجه کشی استفاده شود و سایر تخم های موجود در بازار که بدون نطفه نیز هستند امکان تبدیل شدن به جوجه را ندارند، معمولاً به ازای هر خروس 3 الی 4 عدد مرغ در نظر گرفته می شود تا تمامی تخم های تولید شده نطفه دار باشند و از نطفه با کیفیتی بهره مند باشند.

اگر از قبل پرورش دهنده مرغ و خروس نبودید باید همراه با خرید دستگاه جوجه کشی تعدادی تخم نطفه دار مرغ را نیز خریداری کنید تا بدین ترتیب کسب و کار شما آغاز شود. برای خرید تخم نطفه دار به پرورش دهنده های معتبر و کسانی که دارای سابقه طولانی مراجعه کنید، پرورش دهنده هایی که در زمینه پرورش مرغ و پرنده های محلی فعالیت دارند و خودشان از تخم نطفه دار تولیدی خودشان  جوجه کشی می کنند، گزینه های بسیار مناسبی برای خرید تخم نطفه دار هستند

برای خرید دستگاه جوجه کشی نیز حتماً به تولید کننده های معتبر مراجعه کنید، قبل از خرید در مورد انواع دستگاه جوجه کشی موجود در بازار تحقیق کنید و با معایب و مزایای هر کدام از محصولات تولید کننده ها آشنا شوید، هنگام خرید دستگاه جوجه کشی به گارانتی و خدمات پس از فروش آن، کیفیت ساخت و نوع قطعات به کار رفته در آن دقت کنید تا از هر لحاظ عالی و بدون نقص باشند.

پس از خرید دستگاه جوجه کشی و تهیه تخم های نطفه دار لازم باید آنها را وارد دستگاه کرد تا روند جوجه کشی آغاز شود، جوجه ها پس از 21 روز از تخم بیرون خواهد آمد و در صورتی که موارد بهداشتی و تغذیه را به خوبی رعایت کنید و از جوجه ها در برابر بیماری ها و سرما و گرمای زیاد محافظت کنید، آنها پس از دو یا سه هفته بسیار قوی خواهد شد، شما هم می‌توانید جوجه‌ها را به بازار ارائه کنید و هم آنها را گوشتی نموده و جوجه گوشتی عرضه کنید.